Z wizyta u sąsiadów

Do tradycji naszej szkoły weszły wycieczki krajoznawczo-językowe do Niemiec, organizowane wspólnie z innymi szkołami. W tym roku, 9 września, uczniowie czterech szkół: LO w Warce, LO w Grójcu, SP nr 2 w Warce i SP w Tarczynie wyruszyli pod opieką pań Urszuli Jaworskiej, Elżbiety Szymaniak, Renaty Siek i Teresy Firkowskiej na wspólną wycieczkę do Drezna i Szwajcarii Saksońskiej. Założeniem organizatorów było zapoznanie uczestników z zabytkami architektury i kulturą naszych zachodnich sąsiadów. Ważnym elementem wspólnego wyjazdu była integracja uczniów kilku szkół.

Pierwszego dnia po podróży, uczniowie zapoznali się z najbliższym otoczeniem schroniska, malowniczo położonego w Szwajcarii Saksońskiej.

Następnego dnia wyruszyliśmy na zwiedzanie Drezna. Przewodnik pokazał nam najciekawsze zabytki architektoniczne tego miasta, Galerię Malarstwa, Zbiory Porcelany i Salon Matematyczno- Fizyczny. Po obiedzie zwiedziliśmy  Muzeum Higieny, raj dla uczniów z klasy biologiczno-chemicznej.

Trzeci dzień zaczęliśmy od zwiedzania zamku w Stolpen, w którym hrabina Cosel więziona była przez prawie 50 lat. Następnie udaliśmy się do potężnej twierdzy Königstein, rozlokowanej na obszarze blisko 10 hektarów. Po obiedzie odwiedziliśmy punkt widokowy Bastei.

Czwartego dnia, pod opieka przewodników z Parku Narodowego  Sächsische Schweiz, wybraliśmy się na wędrówkę górską do punktu widokowego Schrammsteine. Trud wejścia na górę zrekompensowały nam piękne krajobrazy Gór Połabskich oraz doliny Łaby.

Po obiedzie przespacerowaliśmy się przez urocze miasteczko Bad Schandau. Dzień zakończyliśmy dużymi zakupami w supermarkecie.

W piątek, ostatniego dnia wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Zatrzymaliśmy się jednak jeszcze w Bautzen (Budziszyn), gdzie pod opieką przewodników zwiedziliśmy najsłynniejsze więzienie NRD – miejsce, w którym przetrzymywano więźniów politycznych, zwłaszcza osoby próbujące ucieczki do Niemiec Zachodnich.

Wyjazd pozostawił  wśród uczestników niezapomniane wrażenia. Podziwialiśmy wspaniałe krajobrazy. Mieliśmy okazję wykazać się swoimi umiejętnościami językowymi. Niektórzy przewodnicy posługiwali się językiem angielskim, a pracownicy sklepów z pamiątkami mówili w języku niemieckim.

Zachęcamy wszystkich do zwiedzenia tego malowniczego zakątka Niemiec, położonego zaledwie 100 km od naszej granicy.

Urszula Jaworska

e-mail:inspektor@cbi24.pl

Pliki cookies

UWAGA!
Ten serwis używa plików cookies.